Hi! I am Antonio de Robbio and I do the best job in the world: the librarian. I am a Neapolitan before I am Italian and this is because it is Neapolitan. As I wrote in the Overture:
NAPLES & THE SOUTH HAVE NO NEED FOR REDEMPTION. They are the real, productive, vital part of the country and are treated as colonies. The Mafia, the Camorra etc. do not exist. They are inventions to make the South the part to invade and colonize, the part to which to sell goods.
Enjoy Naples, so try to understand that Naples is not a city to suffer, like Florence - which is not a city but a town! Naples is a megalopolis to understand. Either you understand or you can leave.
Anyone wishing to contact me, this is my email:
Thank you
Salve! Sono Antonio de Robbio e faccio il più bel mestiere del mondo: il bibliotecario.
Sono Napoletano prima che Italiano e questo perchè CONVIENE essere napoletani.
Come ho scritto nella Ouverture:
NAPOLI & IL SUD NON HANNO NESSUN BISOGNO DI RISCATTO. Sono la parte vera, produttiva, vitale del Paese e vengono trattate come colonie. La Mafia, la Camorra eccetera non esistono. Sono invenzioni per fare del Sud la parte da invadere e colonizzare, la parte alla quale vendere merci.
Godetevi Napoli, dunque e cercate di comprendere che Napoli non è una città da subire, come Firenze - che poi non è una città ma una cittadina! Napoli è una megalopoli da CAPIRE. O capisci o puoi andartene via.
Chi volesse mettersi in contatto con me, questa la mia mail:
Grazie